Dr. Carmen Flörchinger

Lehrbeauftragte und Studierendenberatung für B. Sc. Psychologie

Frau Dr. Carmen Flörchinger lehrt seit dem Sommersemester 2021 im Studiengang B. Sc. Psychologie an der HSD Regensburg die Fächer Allgemeine Psychologie I und II sowie die Differentielle Psychologie.

Lebenslauf

Nach ihrem Abitur studierte Frau Dr. Carmen Flörchinger Psychologie an der Universität Regensburg, sowie an der Universidad Autónoma de Aguascalientes in Mexiko. Im Anschluss an das Diplomstudium, promovierte Frau Flörchinger am Lehrstuhl Allgemeine Psychologie II der Universität Regensburg. In ihrer Promotion untersuchte sie den Einfluss verhaltensabhängiger Belohnung und positiven Affekts auf kognitive Kontrolle.

 

Veröffentlichungen

  • Flörchinger, C. (2020). How Performance-Contingent Reward Prospect and Positive Affect Modulate Cognitive Control (Doctoral dissertation).
  • Hefer, C., & Dreisbach, G. (2020). Prospect of performance-contingent reward distorts the action relevance of predictive context information. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition.
  • Hefer, C., & Dreisbach, G. (2020). The volatile nature of positive affect effects: opposite effects of positive affect and time on task on proactive control. Psychological research, 1-10.
  • Hefer, C., Cohen, A.-L., Jaudas, A., & Dreisbach, G. (2017). The flexible engagement of monitoring processes in non-focal and focal prospective memory tasks with salient cues. Acta Psychologica, 179, 42-53. 
  • Hefer, C. & Dreisbach, G. (2017). How performance-contingent reward prospect modulates cognitive control: Increased cue maintenance at the cost of decreased flexibility. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition.
  • Hefer, C., & Dreisbach, G. (2016). The motivational modulation of proactive control in a modified version of the AX-Continuous Performance Task: Evidence from cue-based and prime-based preparation. Motivation Science, 2, 116.
  • Cohen, A.-L., Gordon, A., Jaudas, A., Hefer, C. & Dreisbach, G. (2016). Let it go: The flexible engagement and disengagement of monitoring processes in a nonfocal prospective memory task. Psychological Research, 1-12.